top of page

گزارش اختصاصی زنان فیروزه‌ای


کلاس‌های توجیهی برای زنان بدحجاب؛ شیوه‌ای جدید برای آزار و اذیت زنان

طی روزهای اخیر افرادی که با دریافت پیامک‌های «بدحجابی» و «کشف حجاب» در خودرو، به پلیس امنیت اخلاقی امور تخلفات خودرویی در تهران، واقع در خیابان وزرا احضار شده‌اند با پدیده جدیدی به نام کلاس‌های آموزشی برای متخلفان بدحجاب مواجه گردیده‌اند که بدون حضور در این کلاس‌ها، امکان صدور برگ ترخیص خودرو از پارکینگ‌های نیروی انتظامی امکان‌ناپذیر شده است.


در این کلاس‌ها که مدرسان آن زنانی با پوشش چادر هستند، آموزش می‌دهند خودرو حریم شخصی شما نیست و اگر در هنگام رانندگی شال یا روسری افراد از سرشان بیفتد این موضوع نقض حقوق دیگر شهروندان و تجاوز به حریم آن‌هاست و افراد بدحجاب به جامعه آسیب می‌زنند.

همچنین در این کلاس‌ها تاکید می‌شود که حیوانات را نباید خارج از باکس در خودرو جابجا کرد و به زودی قرار است در صورت مشاهده حیوانات خارج از باکس در خودرو، با متخلفان برخورد جدی‌تری شود.


موضوع حائز اهمیت در دور جدید ارسال پیامک‌های بدحجابی و کشف حجاب در خودرو این است که به صاحبان خودرو متذکر می‌شوند هر شهروندی می‌تواند با تماس و گزارش به ۱۱۰ نسبت به متجاوزان به حقوق شهروندی شکایت کنند و برای این موضوع، حتی از افراد شاکی هیچ سندی درخواست نمی‌شود و گزارش افراد کافی‌ست. با این وضعیت، شرایطی برای آزار و اذیت زنان و دختران و صاحبان خودرو با نیت شخصی نیز فراهم می‌شود.


این تجاوز آشکار به حقوق شهروندی در حالی رخ می‌دهد که مدت‌هاست اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند به افکار عمومی در داخل ایران و با ابعاد گسترده‌تری در خارج از ایران بگویند که با گذشت زمان موضوع حجاب در ایران حل شده و حکومت دیگر قصد برخورد جدی با افراد به اصلاح «بی‌حجاب» یا «بد حجاب» را ندارد و با تعمیم این موضوع، جمهوری اسلامی را حکومتی قابل اصلاح نشان دهند.

با این همه کمپین‌های یواشکی اصلاحطلبانه نه تنها مشکل حجاب حل نشده، بلکه بهانه‌ای در دست اصلاحطلبان و حامیان حکومت برای توجیه شر گشته است.


bottom of page