top of page

بیانیهٔ سازمان لیبرتی درمحکومیت صدای آمریکا و سازمان رسانه های جهانی آمریکا


سازمان ایرانیان آمریکایی برای آزادی (لیبرتی) بخش فارسی رسانه صدای آمریکا و سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده را به دلیل تریبون دادن و تبلیغ افرادی که منتقدان خانم مسیح علینژاد را تهدید به خشونت می‌کنند، محکوم نموده و خواستار بررسی و تحقیق نمایندگان کنگره آمریکا بر روی عملکرد این دو نهاد است.

واشنگتن – ۵ اسفندماه ۲۵۸۰ شاهنشاهی (معادل ۱۴۰۰ هجری خورشیدی)

سازمان لیبرتی، صدای آمریکا – رسانه‌ای که با بودجه دولتی اداره می‌شود – را به دلیل پروموت کردن افراد گمنام خشونت‌طلب که توسط روزنامه‌نگار‌ها و اکتیویست‌های در استخدام این رسانه حمایت می‌شوند، به شدت محکوم می‌کند. صدای آمریکا تحت نظارت سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده فعالیت می‌کند؛ سازمانی تحت نظر مستقیم دولت ایالات متحده آمریکا که متاسفانه تحت کنترل فعالان پرگرسیو و جناح چپ می‌باشد. فساد و عدم نظارت کافی توسط (یو اس آ جی ام) باعث شده است که صدای آمریکا، به یک بازوی تبلیغاتی در جهت اهداف جناح چپ و کمپین‌های حزب دموکرات در دوران انتخابات فدرال ایالات متحده تبدیل شود.
از دیدگاه ما فاسدترین بخش صدای آمریکا، بخش فارسی آن است. بسیاری از فعالان روزنامه‌نگارشاغل در بخش فارسی صدای آمریکا، سابقه همکاری با جناح‌های مختلف جمهوری اسلامی و بازوهای تبلیغاتی این حکومت فاسد را در کارنامه خود دارند.
برای نمونه خانم معصومه (ملقب به مسیح) علینژاد یکی از روزنامه‌نگارانی است که از سال ۱۳۷۸ تا چند سال پس از خروجش از ایران مستقیما برای رسانه‌های مختلف حکومتی در داخل ایران کار می‌کرده است. علینژاد با وجود اینکه در سال ۲۰۰۷ ایران را ترک کرد اما تا چند سال پس از خروجش طوطی‌وار مبلغ پروپاگانداهای جمهوری اسلامی بود . برای مثال او مستقیما در یادداشتی چاپ شده در خبرگزاری دانشجو در سال ۱۳۸۷ از روزنامه‌نگاران می‌خواهد که به جنبش یهودستیزی که اسرائیل را مورد هدف قرار می‌دهد، بپیوندد(۱)
علاوه بر آن خانم علینژاد نه تنها سابقه تکرار دروغ‌های جمهوری اسلامی را در پرونده خویش دارد، بلکه بلندگو تبلیغاتی دولت‌های بدنامی چون اوباما و بایدن نیز بوده است. در سال ۲۰۱۵ او در پستی فیسبوکی ارادت خودش به جواد ظریف، وزیر امورخارجه وقت جمهوری اسلامی، و تمایلش به توافق مماشات‌گرایانه ملا پسند برجام را به نمایش گذاشت. (تصویر ۱) (۲)
تصویر ۱. حمایت مسیح علینژاد از ظریف و برجام

در سال ۲۰۱۵ معصومه علینژاد ویژه برنامه‌ای برای بخش فارسی صدای آمریکا با محتوای تخریب پرزیدنت ترامپ تهیه نمود که از همین شبکه پخش شد(۳). در سرتاسر این ویدیو خانم علینژاد مردم را تشویق به گفتن جملات منفی علیه پرزیدنت ترامپ می‌کند و پس از هر جمله منفی بانگ شادی سر می‌دهد! گویا این خانم در عوض روزنامه‌نگار، یک ستاد غیرقانونی انتخاباتی است.

البته با توجه به این واقعیت که خانم علینژاد چندین بار به رئیس‌جمهور ترامپ حمله کرده است، ما از اینکه بخش فارسی صدای آمریکا جسارت پروموت کردن ارتش ترول‌های خانم علینژاد را از این شبکه رسمی دارد نباید خیلی متعجب شویم. یکی از همین سربازان ترول کمپ خانم علینژاد، فردی بنام سینا ایرانی است که شناسه اکانت آن «صدای شاهزاده رضا پهلوی» است! این فرد که ادعا می‌کند ساکن ایران است، بارها به مناسبت‌های مختلف به برنامه خبری صدای آمریکا دعوت شده است. (۴) (۵) (۶)

در تاریخ پنجم ژوئن سال ۲۰۲۱ این شخص در حساب توییتری‌اش، یکی از منتقدان خانم علینژاد را تهدید به شکنجه خانواده‌اش نمود و نوشت: «فردای براندازی همین سایبری‌هایی که مسیح رو تخریب کردند (رضا خ و …) تک به تک جمع کنیم و خواهر یا برادرشون رو جلوی چشمش شکنجه کنیم، که بفهمن به کسی که برادرش فقط به جرم برادری زندانه نباید بگی #ازخودشونه یا مزدوره» (تصویر ۲)

تهدید یک منتقد مسیح علینژاد توسط سینا ایرانی

از نظر ما تبلیغ و معرفی این افراد فحاش و ترول که حتی از تهدید خانواده منتقدان مسیح علینژاد ابایی ندارند، توسط بخش فارسی صدای آمریکا عملی نفرت‌انگیز است. جالب اینجاست اکثر این افراد ازحامیان دولت بایدن هستند که توسط صدای آمریکا پروموت می‌شوند

با وجود تمام این شواهد ما عملکرد صدای آمریکا را برای دعوت مجدد از این کاربر توییتری (سینا ایرانی) در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ به شدت محکوم می‌کنیم. (۷) (تصویر شماره ۳)

تصویر شماره ۳ – گفتگوی سینا ایرانی با صدای آمریکا

تصویر شماره ۴- پروموت سینا ایرانی توسط خانم مسیح علینژاد

در پایان ما خواستار عذرخواهی رسمی صدای آمریکا بابت تبلیغ و دعوت از کسانی هستیم که منتقدان دولت بایدن و خانم علینژاد را مورد آزارهای مجازی و تهدید به شکنجه قرار می‌دهند. همچنین از نمایندگان کنگره تقاضا داریم که درباره عملکرد صدای آمریکا و سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده، تحقیق کنند.



bottom of page